2012. április 13., péntek

Így kezdtem: CS 1.6

  Régen én a Call of Duty-val játszottam. Szerettem, főleg a CoD 2-t, mert régen rajongtam
 a második világháborúért, és a játék nagyszerű kidolgozásáért. Tetszett a játék, de nekem nem ment olyan jól, csak a küldetéseket csináltam meg mindig.
  Az iskolában ismertem meg a Counter-Strike 1.6-ot, méghozzá az én saját iskolai számítógépemen. A heti két informatika óraimat mindig arra szántam, kicsit sunnyogva, ha tanár jött mindig letettem a tálcára, hogy ne lássa. Akkoriban mindig csak a szórakozás járt az eszemben, így érthető, hogy mindig játszottam az iskolában a CS-vel. Persze egy idő után megismertem a játék különböző formáit, stílusait.
  Eleinte csak a botok ellen játszottam, főleg cs_assault-on, akkoriban az volt a  kedvenc pályám. Az akkori erőviszonyok nem is igazán érdekeltek, csak játszani szerettem. Minden kis részletét megtanultam a pályának, és a CPU játékosokkal szemben ezt nagyon jól tudtam kamatoztatni. Egy idő múlva úgy döntöttem, hogy nekem otthonra is kellene ez a játék, így fogtam és otthonra is megszereztem. Otthon sokkal többet játszottam vele, és ez a tanulmányi átlagomon is meglátszott. Sokan mondták, hogy hagyjam abba, de én mégis tovább játszottam.
  Egymás után ismertem meg a pályákat, gyakoroltam rajtunk és próbáltam a lehető legtöbb ellenséget megölni. Akkoriban még az MSN-en is voltak ismerőseim, akik közt akadt pár olyan, akik szintén játszanak a CS-vel. Gondoltam ők segíthetnek, hogy jobban megismerjem én is. Tőlük tudtam meg, hogy tudok rendes szerveren emberek ellen játszani, és, hogy pontosan hogyan is kell játszani a játékot.
  Az első hónapokban nem voltam túl ügyes, annyira hozzászoktam a botok mozgásához, hogy az emberek nekem túl jónak számítottak. Egy-két hét gyakorlás után végül éreztem, hogy jobb leszek. Ez volt az, amikor eldöntöttem, hogy addig csinálom, ameddig profi nem leszek.
  Fél év Non-Steam után, elértem egy olyan szintet, hogy már több klán is hívott, hogy a csapatukban játszak. Itt gondoltam rá, hogy a játékot megveszem eredetiben, és így is lett. Karácsonyra meg is kaptam a játékot, és már az nap fel is raktam, hogy játszak vele. Több klánban is megfordultam kb. fél év alatt, ezek közt a legjobb klánom talán az NPG volt. A társaság is tetszett, de főleg az, hogy elég erős szintű játékosok voltak velem egy csapatban. Sokat gyakoroltunk, viccelődtünk, netes ligára mentünk, és ezekkel együtt én csak gyakoroltam, hogy jobb legyek. Sajnos egy idővel később otthagytam az NPG-t, és más csapatokba mentem játszani. Saját csapatokat is alkottam, és voltak, amelyekben csak tag voltam. Egy akkori, elég ismert klán a [W.S.C], azaz a West Side Connection, rengeteg csapatot megvert akkoriban, és sok publik szerveren találkoztam a tagjaival. Minden vágyam volt, hogy bekerüljek, de ez nem jött össze. Hónapokig gyakoroltam, de sosem tudtam bejutni, így végül csak egyesével szembenéztem velük, és sokakat legyőztem. Ez nagyon letört, mert a tagjait 1on1-ben mindig legyőztem, kivéve a főirányítót, aki már évek óta játszott. De ez sem volt elég, hogy bekerüljek.
  Mikor már egy éve volt Steam-em, már elég jónak számítottam. Nagy publik szerverekről próbáltak kitiltani, kisebbekről nem próbáltak, hanem ki is tiltottak. Minden kis játékkal együtt, alig egy-másfél év játék volt a hátam mögött, mégis sokak szerint elértem a profi szintet. Sajnos 1.6-ban senki nem ismert annyira, a köztudatban, mint erős szintű játékos TORIAK voltam, mások, akik szerint csaltam, csak TmR néven futottam.
  Ez után határoztam el, hogy kell egy új játék. Annyira kiismertem a játékot, hogy amikor nem akartam egyből megölni az ellenséget, mindig kihasználtam a pálya előnyeit, és szépen átvertem egyiket a másik után. Jól megtréfáltam az ellenségeket, akik sokszor meg is sértődtek, de ez annyira nem érdekelt.
  Elhatároztam, hogy kell egy másik játék, amit kitudok úgy ismerni, mint az 1.6-ot. Szerencsére ilyenkor ott volt a Source. A régi gépem nem tudta kellő képpen futtatni, mindig csak 5-10 Fps-em volt, amivel játszani nem túl izgalmas. Elhatároztam, hogy kell egy új gép, amivel már könnyedén tudok játszani. Karácsonyra meg is kaptam ezt a gépet. Saját elgondolásaim szerint lett összeszedve, és jó grafikán, egész magas felbontásban is képes könnyedén produkálni a 100 Fps-t.
Folytatás a következőben: Így kezdtem: CS: Source

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése