2016. december 9., péntek

Kritika: CS:GO Frissítések

**A következő sorokban olvasandó szöveg nem feltétlenül felel meg minden játékos véleményének! Csak és kizárólag a saját észrevételeim és tapasztalataim alapján készült szubjektív leírás!**


     Személy szerint nincs gondom a frissítésekkel. Jónak tartom, hogy a Valve folyamatos dolgozik azon, hogy a CS:GO időtálló és naprakész legyen. A legtöbb, köztük a legjobb játékosok is mind elfogadják a frissítéseket, még ha nem is tetszik mindenkinek. Ezzel együtt kell élni. Ezt teszem én is, de most szavakba öntöm, mit is gondolok pontosan...

    Nem szeretnék minden egyes frissítésről külön beszélni, mert akkor az összes oldal ami a neten van sem lenne elég. :) Inkább csak a legfontosabb és számomra legemlékezetesebbekről írok, és mutatom be őket, hátha valaki csak nemrég kezdett el a játékkal foglalkozni.

    Még emlékszem amikor megjelent az Arms Deal frissítés, benne több, mint 100 db fegyver skinnel, és kollekciókkal. Köztük voltak azok a nagyszerű skinek, melyek közül sok még mai napig is a kedvencem, például a kések, az AK Black Laminate, Case Hardened, Desert E. Hypnotic,  Glock Fade, Glock Brass, AK Red Laminate (azóta is mai napig használom), és még sok más. Egyébként 2013 nyarán jött ki, méghozzá  a CS:GO első születésnapja előtt pár nappal. Itt nem értek véget a frissítékes, sőt.. Az Arms Deal csak megerősítette, hogy szükség van arra, hogy a Valve foglalkozzon a fegyverekkel. Egyrészt festések terén, másodszor matricák terén, harmadszor pedig az újabb fegyverek játékba hozatalával, Még ezekben az időkben visszakerült a játékba az M4A1-S és USP-S, melyeket a korábbi CS játékokban ismerhettünk meg, bár eleinte ezeket módosítani kívánták az M4A4 és P2000 fegyverek behozatalával, Minden esetre örülök, hogy hallgattak a játékosokra, és a klasszikus CT oldali szettet visszahozták közénk. Időközben megjelent az 5 Éves Veterán Érme, valamint a Name Tag, melyeket a fegyvereinkre pakolhatunk, ezzel megváltoztatva annak nevét.


    Még bőven a skinek előtt, az egyik legjobb frissítés ami volt, "The Mirage Process" néven jelent meg. Ez azt jelentette, hogy az addig ismert de_mirage pályát teljes mértékben újjá építették. Nyilván felismerhető a területei alapján, de sok új és izgalmas megoldás bekerült, aminek mai napig örülhetünk. Nem sokkal ezután megérkezett az első Operation, mely Operation Payback néven került a nyilvánosságra. Azóta is kedvelik a játékosok ezeket a tartalmakat, így újabb és újabb küldetések és kalandok látnak napvilágot.

    Kicsivel később, az iskola elkezdésekor megjelent az Arms Deal: Contrack, mely a fegyverek beváltását célozta meg. Így 10 darab egyazon besorolású fegyvert beválthattunk egy magasabb besorolásúra. Mondhatni craftoltunk egy jobb skint. Mindezek után az egyik legjobb update is megérkezett: CS:GO Workshop: Weapons Finishes. Ez annyit jelentett, hogy a WS-ben elkészített fegyverekre szavazni lehet, melyek közül a legjobbra értékeltek közül néhány majd bekerül a jövőbeli frissítésekkel. Szép munka Valve! :) 

    Még mindig csak 2013-ban járunk. Közeledvén a télhez, jöhetnek az újabb meglepetések, méghozzá update formájában. Novemberben járunk mikor is megkaptuk a Linking with Twitch funkciót. Ez azt jelenti, hogy a Twitch-cset össze tudjuk kötni a Steam profilunkkal, így ha online nézzük a közvetítést, akkor is kaphatunk valamilyen szuvenír ládát. 


    Az új év elején nem mindennapi frissítés érkezett: megérkezett a Cobblestone és az Overpass, valamint a Winter Offensive láda, benne a népszerű M4A4 Asiimov, illetve az eSport Winter láda. Értelem szerűen a cbble teljesen új köntösben érkezett, nem úgy, mint a mirage annak idején, hogy szinte teljesen olyan, mint a korábbi verziókban. Az overpass pedig egy teljesen új map volt. Személy szerint nagyon szeretem, bármikor szívesen játszom rajta, csak ne oroszokkal, vagy csalók ellen...
Szintén az év első hónapjaiban megjelent a legújabb fegyver, a CZ-75 Auto. Wow.
Személy szerint nem szeretem annyira ezt a pisztolyt. Persze erős, amit azóta már gyengítettek, emellett jól lehet eco körben kitámadni vele, így gyorsan fegyverhez jutni. De a 12/12 töltény szerintem nagyon kevés. Főleg úgy, ha egy erős pisztolyhoz, mint a Five-SeveN kapunk 100 lőszert a tárban lévő 20 mellé (kvázi +5 tárat), akkor ehhez miért nem kaphatunk legalább kettőt? Ha már az USP és az M4A1-hez is kaptunk kettőt. Ez az egyik ami azóta is zavar például.. Nem elég, hogy csak 20 golyó van az M4-ben, de mellé nem kapunk sok extra tárat sem... :/  Úgy vélem lehetett volna legalább 60 lőszert adni, ha már csak 20 fér el abba a tárba, ami más fegyvernél 30-at képes tárolni..
    Tavasszal a Huntsman kés került reflektor fénybe, amiért kapott egy saját ládát, melyben a sokféle kés helyett csak ezt lehetett nyitni. Nem rossz gondolat! A kés egyébként jól néz ki, bármikor szívesen látnék belőle párat a raktáramban. Időközben pedig az Overpass is átesett egy kisebb ráncfelvarráson, mely bárhogy nézem, csak javított a pálya felépítésén és használhatóságán. Igaz, A lerakónál még lehetett volna kicsit sakkozni a tárgyak elrendezésével, de így sem lehet rá nagy panasz. Nyáron a megjelenő Operation Breakout zavarta fel az állóvizet, amikor is az újabb skinek mellett beköszöntött a pillangókés, vagyis a Butterfly Knife.

    Még karácsony előtt megérkezett a várva vár Train update is, melyben az eredeti de_train pályát újították fel. Ez a későbbiekben még változott, tehát ez a frissítés nem a mostani alakjára alakítottá a pályát, de egészen hasonló volt már akkor, mint most.

    Az új év új ládával kecsegetett, méghozzá a Chroma Case került be a játékban, amihez újabb kés skinek érkeztek, köztük a Tiger Tooth, az Doppler, a Marble Fade, és még néhány, illetve az AWP Man-o-war is. Pár hónappal később megjelent az Operation Bloodbound, melynek ékköve egy újabb kés volt, a Handzsárkés (Falchion Knife). Ez év szeptemberében újabb vajazókés jelent meg, méghozzá párosan: Shadow Daggers. Nevéből is látszik, hogy nem egyről van szó. Fizikálisan pedig láthatjuk is, hogy tényleg kettőről. Ha ez még nem lenne elé egy hónapra, időközben megérkezett a Reanimated frissítés is, ami szinte minden ingame animációt javított, köztük a bomba hatástalanítását is, így már nem az erős segítségével kell a számokat bepötyögni.

    Feltűnt, hogy az elmúlt 10 bekezdésben még nem esett szó a VAC javításáról? Persze miért is beszélnék róla, ha semmilyen haladást nem érnek el a fejlesztők. Vannak persze előrelépések, és a VAC hullámok is alátámasztják ezeket, de ez még mindig nem elég. Ezt sürgősen frissíteni kellene, valamilyen módszerrel. Én javasolnék egy ESEA-hoz hasonló Anti-Cheat szoftvert, ami a VAC mellett képes futni a háttérben, mert a jelenlegi számadatok azt mutatják, hogy bőven több csaló van, mint gondolnánk...


    Visszatérve a tényleges frissítésekhez: majdnem pont egy éve ilyenkor jelent meg a legtöbb játékos által megvetett R8 revolver is. Személy szerint én sem tartom jó fegyvernek, hiszem egy FPS játékban, ahol a reakció idő az egyik legfontosabb tényező, mit tesz a fegyver? Minden lövésnél várakoztat, nem is kicsit. A jobb egérgomb használatával pedig nagyobb szórása van, mint bármilyen más fegyvernek... gg. A frissítéssel pedig megjelent a Killer Replay is, mellyel visszanézhetjük, hogyan is öltek meg minket.


    Az új évben, pontosabban ebben az esztendőben (2016), megjelent az Operation Wildfire, mely egy újabb, sokak szerint nagyszerű, sokak szerint borzasztó meglepetéssel kecsegtetett: megérkezett az új Nuke! Ja és persze a Bowie Knife is. Érdekesség, hogy a pályán a lerakóknál azokra a nem tudom pontosan mikre is lehetett bombát élesíteni. Ezt a nemrég érkezett újabb Nuke update szerencsére orvosolta. Nem is szerettem ezt a lehetőséget. 
Kicsivel később megérkezett a Mobil hitelesítő is, mely segítségünkre lehet, hogy még inkább megvédhessük a fiókunkat és a raktárunkat is másoktól. A hitelesítő alkalmazásával, szinte feltörhetetlen akadályt jelent a hackereknek, hogy a Steam fiókjainkkal babráljanak.
Áprilisban a Nuke ismét visszatért az aktív mapok közé, ezzel kiszorítva az Infernot, ami szintén egy komolyabb frissítést kapott.

    A nyár beköszöntével a Gamma Case is nyilvánosságra került, benne az újabb szép kés skinekkel, köztük a Freehand, a Gamma Doppler, a Black Laminate és a Lore. Nem is sokkal később már a Gamma 2 láda is megjelent, benne újabb nagyszerű fegyverekkel. Ahogy elkezdtek hullani a levelek, elkezdtek a könnyeink is az újabb frissítések miatt: visszakerültek a graffitik a játékba, bár nem ingyen. Mint minden másért a CS:GO-ban, ezekért is fizetni kell. Amennyiben a rendszer nem dob, illetve a meglévőket is csak 50 alkalommal lehet felhasználni, ami szerintem elég nagy butaság. Így bele gondolva mennyi pénzem is elment volna ezekre a CS 1.6 és Source idejében, ha azokat a falfirkákat is csak 50 alkalomig lehetett volna használni... Ja és közben megjött az új Inferno, vagyis Infernew. Nagyon hasonlít régi mására, az 1.6-os időkből, de talán nem kárára. Mondhatni terror oldalasították, mivel eddig sok pontot túl könnyen lehetett megfogni. Most pedig túl könnyen betámadni. Ettől függetlenül nagyon örülök a frissítésnek, és, hogy pár nappal később már a pálya béta verziója helyére bekerült a map teljes valójában.

    Még a karácsony előtt pedig megérkezett két újabb rendhagyó update, méghozzá a kesztyű-, és az audio frissítés. Előbbinél a kések helyett a ládából kesztyűket lehet nyitni, utóbbinál pedig a hangokat orvosolták azzal a technikai változtatással, hogy jobban lehessen térben hallani, kvázi pontosan tudd, hogy az ellenfél hol van hozzád képest. Nem tartom egyiket sem rossz újításnak, bár megoldhatnák azt is, hogy ne legyen ennyi probléma a frissítések után. Gondolok itt a játék kifagyására, komolyabb fps droppokra, stb.

   Vannak-e javaslataim a jövőre nézve, min lehetne még változtatni? Hogyne. Először is adják vissza azt a 150 fps-t amit a cikkben felsorol frissítések elvettek. Másrészt a Revolvert tényleg oldják meg, hogy értelmes fegyverként lehessen használni, mert jelenleg csak feleslegesen van a játékban, mivel éles helyzetben használhatatlan. Mindezek után a hitbox problémákat is sürgősen orvosolják, valamint a fegyverek szórását. Nem hiszem el, hogy ilyen dilettáns módon kell egy AK-47-es fegyverrel lőni, hogy tüzelés közben elferdül a csöve és az ellenfél lábára kell célozni a fejeshez..
Valamint az említett VAC problémákat is fejleszteni kellene, mert személy szerint naponta több csalóval is találkozok. Úgy vélem ezzel nem vagyok egyedül...
Valamint örülnék, ha Terror oldalon is két elsődleges fegyver lenne, mint CT oldalon (a két M4). Gondolok itt egy AK-74u-ra, vagy hasonlóra, nehogy csak és kizárólag az AK-t lehessen használni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése